تسنیمتسنیم، تا این لحظه: 12 سال و 1 ماه و 1 روز سن داره

امید دل مامان و بابا

پایان یک و نیم سالگی+ دندان نهم+...

1392/7/25 10:24
نویسنده : مامان و بابا
450 بازدید
اشتراک گذاری

گلم  18 ماه اول زندگی ات هم تموم شد. پایان 18 ماهگی یعنی شروع یه مرحله پر از یادگیری

یکی از فامیل هامون که متخصص گفتار درمانی هست میگفت دوره یادگیری صحبت کردن بچه ها بین 18 ماهگی تا دوسالگیه و خیلی کارهای دیگه که تا قبل دوسالگی یاد میگیری

یادمه دوستی میگفت بچه هام یکباره از روز تولد دو سالگی شون خیلی آقا شده بودن و از کله شقی های قبل از اون خبری نیست

این روزها که واقعا انرژی ات زیاده و هرجا میریم به قول معروف آتیش میسوزونینیشخند از دست شما کل دکوراسیون خونه میزبان میریزه! بعد هم که چیزی دم دستت نباشه شروع میکنی از میز تلویزیون و میزهای جلو مبلی و ناهارخوری و ... بری بالازبانخلاصه هرجا میریم اولش خیلی خانومی همه میگن وای چه دختر خانومی داری بعد خودش میگن مثل اینکه چشمش زدیمنیشخندخندههمین میشه که مجبور میشیم جایی زیاد نمونیم و زود بیاییم خونه

تعداد لغت هایی که میتونی بگی روز به روز بیشتر شده: دیشب که با عمه سارا اینا رفته بودیم خونه خاله حمیده که قراره مهدیار خان 27 مهر بدنیا بیان، تو راه خیلی از لغاتی که عمه میگفت را براش تکرار میکردی با مزه ترینش: امیرعلی بود که خیلی ناز گفتی

دو تا لغت بد(با عرض شرمندگیخجالت) هم یاد گرفتی: ننر(nonor ) که یه روز که خونه مامانی اینا بودیم خیلی همه دیگه آتیش سوزوندی بعد هم هرچی میخواستی و خاله نمیداد جیغ میزدی یا از این گریه الکی ها میکردی. خاله هم بهت گفت ننر(بنده خدا شوخی کرد ها) ولی شما خیلی خوشت اومده بود مرتب این لغت را تکرار میکردی(شاید هم میدیدی با خندمون میگیره از گفتنش توسط شما بیشتر میگفتی)

لغت دیگه: پررو که این هم دستپخت عمه ساراست(از بس از نوزادی ات بهت میگفت یادگرفتی) میگه میخوام یادش بدم به امیرعلی بگهخنده

دوشب پیش رفتی نشستی یه گوشه نی نی به دست شروع کردی به دستشویی کردن  و گفتی جــــــــــــــــــــــــــــیش بعد هم نی نی را وایسوندی و گفتی نی نی جیش(یعنی نی نی تو هم ج ی ش کن) کلی از این کارت خندیدیمماچ

شنبه هم رفتیم چکاپ 18 ماهگی ات. خدا راشکر دکتر از همه چیز راضی بود. شما هم خیلی خانوم بودی و غیر از برای قد کردنت گریه نکردی!حتی دهنت را باز کردی دکتر حلقت را معاینه کنهماچ من نگران بسته نشدن ملاجت بودم که دکتر معاینه کرد گفت خوبه بعد هم گفت ملاج دختربچه ها بین 18 تا 24 ماهگی بسته میشه...

سه شنبه هم میریم واکسن بزنی

راستی جمعه داشتم دندونهات را نگاه میکردم که ببینم اون چهار تایی که سفیدی شون خیلی وقته معلومه در اومدن که دیدم ای بابا یه دندون جا انداختی و یه آسیاب بالا سمت چپ در آوردیقلب حالا کی دراومده نمیدونم!!!

عکسهای پارک نهج البلاغه را بعدا میام میذارم

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (9)

مامان سها
22 مهر 92 14:19
دالی تسنیم خانم ناناز
مامانی ننر که خوبه...زشت نیس که


واقعا؟؟؟؟؟؟؟!!!!من تا حالا فکر میکردم حرف بدیه
ولی خدایی خیلی بانمک میگه ننر
پررو را هم همینطور
سمانه مامان آرشیدا
22 مهر 92 23:58
ماشاللا به تسنیم خانم که داره دامنه لغاتش هر روز بیشتر میشه.
دخمل شیطون داشتن همینه دیگه.
وای امون ازینکه این وروجکها حرف بد یادبگیرن. آرشیدا هم یه جایی شنید کثافت. شده بود ورد زبونش کثابت. اخم و دعوا و حرف زدن هم اثر نداشت . آخرش بی محلی کردیم به این حرف یعنی تا میگفت انگار که چیزی نشنیده بودیم و بحث رو عوض میکردیم از سرش افتاد. خواستی نگه این روش رو امتحان کن. جواب میده.


من هم خودم این روشت را قبول دارم کلا هرکاری که خوب نیست و انجام میده را سعی میکنم اصلا انگار نمیبینم و محل بهش ندم
الهام مامان اوینا
24 مهر 92 16:48
هزلر ماشاالله... خدا را شکر که همه چیز خوب بوده.انشاالله واکسنش هم خوب بوده باشه و اذیت نشده باشید...
اره منم خیلی شنیدم که تا 2 سالگی خیلی سخت تر هست .. حالا ببینیم و تعریف کنیم ....چه عکس باحالی دالی کردنت را عشقه دختر طلااااااااااااااا...



واکسن که سخت بود ولی اونجوری که می ترسیدم نبود
الهام مامان اوینا
24 مهر 92 16:50
قالب جدیدتون خیلی دوست داشتنیه مثل خود تسنیم.


ممنون لطف داری خانومی
الهام مامان اوینا
24 مهر 92 16:52
خدا کنه بقیه دندونای تسنیم هم بی سرو صدا در بیان ... خیلی لذت بخش تره اینطوری که یکدفعه ادم باخبر بشه .. دندون جدید سر زده در زده اومده تو خونش.....
فکر کنم باید 20 تا تا تقریبا پایان 2 الی 2 سال و نیمگی در بیارن.. ولی خیلی جالبه اکثر بچه ها اول دندون اسیاباشون در میاد و بعد دندون نیشاشون .. فلسفه جالبی باید داشته باشه ؟؟؟؟؟؟؟؟


البته یکی دوهفته پیش تسنیم بدغذا شد و یه روزی هم ا س ه ا ل داشت من فکر کردم دندون نیشش میخواد در بیاد که درنیومد و بی خیال شدم ولی گویا همون آسیابش در اومده بوده
خاله اسیه
26 مهر 92 1:16
الهی من فدات شم خاله
دالی الهی قربونت برم
دلم برات یه ریزست


خاله جون انشاالله همیشه سالم باشی تند تند بیایی ما را ببینی
مامان طهورا عسلی
26 مهر 92 10:14
راست گفته اون گفتار درملنتون
طهورا یه هو دایره لغاتش منفجر شد . الان دیگه کمتر چیزی هست که نتونه بگه.

راستی چرا میاین پارک های دم در خونه ما؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ برید دم در خونه خودتون بازی کنید!!!!


دم خونه شما؟؟؟؟؟؟؟؟!!!!!!!!!!!! دم خونه خودمونه
زهرا (مامان طه )
26 مهر 92 20:28
دالییییییییی تسنیم جونم قربونت برم

مامانی بروزم


ممنون زهرا جان
زیارتتون قبول
〰〰مامان تسنيم سادات〰〰
27 مهر 92 13:42
راستى يادم رفت بگم شرمنده اون پست رو برداشتم فكر كردم با موبايل ديدين
مشهد بودم كامنتت رو ديدم با همون موبايل دوباره برگردوندمش
هر وقت تونستى ديدى خبر كن تا ورش دارم


ممنون عزیزم
ببخشید انگار طلسم شده بیام اون پست را درست ببینم
زیارتتون قبول ما را هوایی مشهد کردین...