تسنیمتسنیم، تا این لحظه: 12 سال و 1 ماه و 1 روز سن داره

امید دل مامان و بابا

عقیقه دخترم

1391/4/13 0:27
نویسنده : مامان و بابا
1,292 بازدید
اشتراک گذاری

دخمل گلم دفعه اولی که با هم رفتیم اصفهان اینقدر خانوم بودی که همه اونجا عاشقت شدنniniweblog.com! مادر و باباجان و عمه هام همه میگفتن وای ندیده بودیم دخترت را یه جوری دوسش داشتیم ولی از وقتی دیدیمش دیگه نمیتونیم دوریش را تحمل کنیمniniweblog.com. مادر مرتب زنگ میزد و حالت را میپرسید و میگفت کاش تسنیم را گذاشته بودی پیش ما! همگی را دمغ کردی از وقتی رفتینniniweblog.com. خلاصه من هم دیدم حالا که سر کار نمیرم و میتونم زودتر ببینمشون(اونها هم که واقعا سختشونه بیان تهران) با بابام و مامانم و دایی محمود شما رفتیم اصفهان.خیلی بهمون خوش گذشت.یه روز هم رفتیم باغ باباجان و کلی میوه چیدیدم.

مهم ترین کاری که اونجا کردیم قربونی کردن گوسفند عقیقه دختر گلم بود که خیلی خوب انجام شدniniweblog.com. استخوان هاش را آوردیم خونه مادر بپزه و بعد دفنشون کنن تو باغ، گوشتش را هم دادیم به موسسه خیریه محمودیه که حدود 120 دختر و پسر معلول را نگه داری میکنه...

ان شاالله همیشه سالم باشی دخترکم

niniweblog.com

یكی از آداب و سنن تأكید شده در اسلام عقیقه كردن برای تولد فرزند است. عقیقه كه به معنی قربانی كرن با آداب خاصی می‌باشد، مستحب است كه در روز هفتم پس از تولد فرزند، بر كسی كه قدرت مالی بر آن داشته باشد، انجام گیرد. اگر به هر دلیلی در روز هفتم عقیقه انجام نگرفت تا هنگام بلوغ فرزند بر پدر مستحب است كه عقیقه نماید و اگر انجام نداد بعد از بالغ شدن فرزند، بر خودش مستحب می‌باشد.عقیقه در حقیقت هم شكر است و هم بیمه كردن فرزند از بلاها، همانطوری كه در روایت هست هر فرزندی در گرو عقیقه است. اگر حیوانی برای عقیقه یافت نشد، مستحب است صبر كنند تا بدست آمده و سپس عقیقه كنند.

 

مشهور میان علما این است كه عقیقه گوسفند، شتر یا بز باشد. كه اگر شتر بود، پنج سال داشته باشد و اگر بز بود 1 سال و بیشتر و اگر گوسفند باشد، حداقل شش ماهه باشد. بهتر این است كه عقیقه كور، لاغر، لنگ و گوش بریده نباشد و همچنین مغز شاخش شكسته نباشد. دیگر این كه مكروه است كه استخوانها شكسته شود.

 

از جمله سنتهایی كه در عقیقه رعایت می‌شود این است كه از گوشت آن پدر و مادر فرزند نخورند و كراهت داشتن خوردن مادر بیشتر است و اینكه عقیقه را بپزند و به فقرا بدهند و به صورت خام تقسیم ننمایند. در وقت ذبح گوسفند این دعا خوانده شود: بسم‌الله و بالله، اللهم عقیقة عن فلان(به جای فلان اسم نوزاد گفته شود) لحمها بلحمه و دمها بدمه و عظمها بعظمه. اللهم اجعلها و قاء لآل محمد علیه و آله السلام.

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (4)

الهه مامان روشا جون
13 تیر 91 0:20
سلام دوست عزیز.دخترم روشا تو مسابقه نی نی خانه دار شرکت کرده اگه میشه بهش رای بدین. http://sheklak_mohammad.niniweblog.com/post931.php حتما آدرس وبلاگتون رو بذارین که رای ثبت شه.سه شنبه آخرین روزه.
مامان آوینا
13 تیر 91 0:41
سلام. الهیییییییییییییییییییییییییییییی تسنیم جونمون همیشه سالم باشی خاله. نظر عقیقه ات هم مورد قبول خدااااااااااااااااااااااااوند بلند مرتبه....تسنیم را از طرف ما ببوسید. بابا یه عکس بگذارید تووبلاگش. وا... دلمون پوسید از بس ندیدیمش....از طرف ما ببوسید...


ممنون.آخه دوربین عکاسیمون خرابه!!!ولی چشم عکسای موبایلم را میذارم
مامانی
13 تیر 91 7:47
به به چه کار خوبی ایشالا خدا بهتون نگهش داره سلاااااااااااااااام عزیزدل خوبی؟ بروزم منتظرتم
خاله شیما
14 تیر 91 11:25
enashalah ke hamishe salem bashi khaleee fdat beshe