تسنیمتسنیم، تا این لحظه: 12 سال و 1 ماه و 1 روز سن داره

امید دل مامان و بابا

بازی های فکری

1391/12/4 18:13
نویسنده : مامان و بابا
871 بازدید
اشتراک گذاری

اون روزی که با تسنیم رفته بودیم دکتر، با مربی مهد اونجا راجع به بازی ها و اسباب بازیهای که برای سن تسنیم خوبن، صحبت کردیم. چند تا بازی پیشنهاد داد که هفته پیش رفتیم سه تاشون را برای تسنیم خریدیم: کوبه هوش، برج قورباغه و حلقه

 

 

ولی خوب گویا دخملی ما به یه استفاده مفیدتر از برج قورباغه تو جعبه پی برده:

قربون استعدادت برم که برای خودت پله درست کردیبغل

البته اینجا لیز خورد و افتاد ولی بعد رفتم کمکش کردم و جعبه را بردم نزدیکتر و نشونمش رو جعبه. اینقد ذوق کرده بود از بالا رفتنش از مبل که 10 دقیقه ای بالا بود و پایین نمیومد

*******************************************************************

پ.ن: تو یکی از وبلاگها میخوندم که مادری دنبال یه راه خوب برای پرورش هوش بچه اش بود، این بهونه ای شد برای این پست. وقتی تسنیم دوماهه بود من هم براش کتابهای تقویت هوش نوزاد را خریدم ولی دیدم فایده نداره و خوب شد فقط سری اولش را خریدم. دخترم دوست داشت خودش دنیا را کشف کنه و نه اینکه من یه کتاب بگیرم جلوی چشمهایش و مانع دیدنش از دنیای اطرافش بشم...اینکه خودش بره به همه چیز دست بزنه و ببینه  و لمس کنه و بو و صداهاشون را بفهمه خیلی خیلی براش بهتره...این شد که اسباب بازی را ترجیح میدم برای تقویت استعداد تا کتابهای تقویت هوش...هرچند براش کتابهای قصه و شعر و آشنایی با حیوانات و... زیاد میخرم که به کتاب علاقمند بشه و خدا راشکر کتاب هم خیلی دوست داره

این سه اسباب بازی بالا هم تقربیا همه حواس را درگیر میکنن صدا اشکال رنگها حجم اندازه و... در کل خوبن...

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (16)

مامان تسنيم سادات
4 اسفند 91 16:14
اين فسقلى ها خوب بلدند از همه چيز استفاده بهينه بكنند
چه چيز جالبى گرفتيد براش مباركش باشه



خودم هم خوشم اومد
ولی مثل اینکه برای دخملی ما جز دفعه اول جذابیت نداشت!!!!!!!
خاله اسیه
4 اسفند 91 16:15
قربونش برم الهی عزیز دل منه عککسسسسسسسسسسسسسسسسسسسسسس بفرست
بابای امیرحسین
4 اسفند 91 18:22
من عاشق اینکارهای تسنیم خانومم. تا میام اینجا و میبینم از این شیرینکاریهای بامزه کرده دیگه نمیتونم جلوی خودمو بگیرم و حتما باید یه نظر بذارم!
البته هدف ما افزایش هوش نیست افزایش خلاقیته. که هر بچه ای میتونه یه طور به محرک های اون واکنش نشون بده. مثلا امیرحسین به کتابهاش توجه میکنه. در عین حال ماشین یا هلی کوپترش را هم با دستاش کنکاش میکنه. این میتونه تو تسنیم یا بچه دوست وبلاگ نویسمون طور دیگری باشه.


ممنون.
شاید خو
ب نتونستم منظورم را برسونم . آخه هوش اکتسابی هم داریم،درسته؟اگه قراره خلاقیت را زیاد کنیم بایستی زمینه اش که همون استعداد هست خوب باشه...
مامان( فاطمه، گل بابا)
4 اسفند 91 23:32
سلام. اینارو هم من برا فاطمه تو سن 7 و 10 ماهگی گرفتم. تا 3 سالگی اش استفاده میکنن در کل بد نیستند...مبارکش باشه
فاطمه (مامان محمدسجاد)
5 اسفند 91 8:55
خانم مهندس آینده ، از الان داره طرح های مهندسی می ریزه. ما که کلی اسباب بازی می دیم به محمدسجاد، ولی فقط با دستمال کاغذی سرگرم می شه (چون خودمون هم کاملا توی بازیش شرکت داریم). البته می دونم که حالا براش زوده که با اسباب بازی سرگرم بشه
الهام مامان آوینا
5 اسفند 91 14:47
زینب جون اسباب بازی های خوبی برای تسنیم جون خریدی ..مبارکش باشه... پارسال نمایشگاه اسباب بازی تو مرکز افرینش های هنری حجاب که رفته بودم دقیقا منم کار شما را کردم پرسیدم اسباب بازی های زیر یکسال اون ها هم همینا را پیشنهاد کردن + یه سری دیگه.... البته برای اوینا برج قورباغه نیست یه برج هوش دیگه هست .. در مورد کوبه هم اونجا نداشت من حالت فومیش را برای اوینا خریدم که الان خیلی قشنگ فقط فشارون میده میفتن تو... این کوبه هم خیلی ساده ترش را توی نمایشگاه کودک امسال داشت وی چون فقط دایره داشت من تهیه نکردم دنیال این بودم که همه اشکال را داشته باشه...به نظر من هم اون کتاب ها زیاد علاقه ای برای بچه ایجاد نمی کنه... من اول برای اوینا نخریده بودم بعد که خریدم دوتا مجموعه بعدیش را خریدم... اوینا پاره کردتشون.. البته من یه سریش را با چسب 5 سانتی چسبوندمش...
مامان تسنیم سادات
5 اسفند 91 18:09
سلام مامان تسنیم ناز نازی
مامانی توی نی نی گپ درخواست دوستی دادم
ضمنا عکس تسنیم گیلیدی هم گذاشتم به افتخارتون .......


امیدوارم وقت کنم بیام نی نی گپ
اومدن عکسهای گیلدی جون را دیدم
مامان تسنیم سادات
5 اسفند 91 18:14
کاملا با پی نوشتتون موافقم
حالا من موندم با این تراشه های الماس چی کار کنم نمیدونم خوبه یا نه برای کلاس اولش مشکل پیش نمیاد
نمیدونم همه دارن میگیرن


اتفاقا چند وقت پیش خواهرم میگفت یه وقت زودتر بهش خوندن نوشتن یاد ندی مثل من میشه آخه اون از 4سالگی بلد بود بخونه و کلاس اول همش تو حیاط بود و حوصله اش سر میرفت
ولی فکر کنم الان برعکسه همه بچه ها وقتی میرن کلاس اول بلدن بخونن و معلم بیچاره نمیدونه چیکار کنه
مامان تسنیم سادات
5 اسفند 91 20:37

من از یک جهت دیگه هم میگم اینکه این مدل یادگیری درسته ؟ اصولیه؟ بچه عادت نمکنه که همه چیز رو حفظ کنه ممکنه توی کلاس اول عادت کنه کلمات رو حفظ کنه بدون اینکه حروف رو یاد بگیره کتابهای کلاس اول هم که کلا عوض شده اصلا متدش رو نمیدونم نمیدونم با این مدل یادگیری مغایرت نداره ؟؟؟


فکر کنم اون روش بر مبنی حافظه تصویریه که به نظرم روش خوبی برای یادگیریه...
مامان طهورا عسلی
6 اسفند 91 0:53
دیگه مطمئن شدم شما ما رو دوست ندارین


چییییییییییییییییییییییییییییی؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ یعنی چی اونوقت؟ من هررور میام وبلاگتون و مشتاقانه کارای طهورا جون را دنبال میکنم
عکس هم نمیذارین
مامان محمد طه
6 اسفند 91 16:13
آفرین مامان خوش فکر پسر من هم اون کتابها رو دوست نداره و عاشق کشف موضوعات جدید.راستی یادم رفت بگم من عاشق اسم تسنیمم.ببوس دختر نازتو.به وبلاگ من هم بیا منتظرتم


مرسی خانومی
ولی آدرس نذاشته بودی از وبلاگت!!!!
مامان( فاطمه، گل بابا)
7 اسفند 91 20:51
یادش بخیر قدیما اگه میرفتیم خونه ی یکی وخونه نبودن پشت در مینوشتیم : آمدیـــــم نبودیــــــن
سمانه مامان آرشیدا
9 اسفند 91 0:48
منم برای آرشیدا ماه پیش این 3 تا رو گرفتم. ولی حلقه ها رو که فقط درمیاره و تو نمیذاره. برج قورباغه رو هم میاد خرابش میکنه. اون یکی رو هم هنوز نیاوردم دم دستش. اصلا به اسبابا بازیهاش توجه نمیکنه همش میخواد تو کشو کمدها و کابینتها بچرخه. آفرین به تسنیم خانم که از کارتونش هم استفاده بهینه میکنه.
زهرا(✿◠‿◠)
12 اسفند 91 0:26
مبارکش باشه این بازی های هوش! البته ممکنه تا مدتی نگاشونم نکنه! یا خیلی رغبت پیدا نکنه بره سمتشون! بذارشون کنار... ولی هر از گاهی نشونش بده! وختش که برسه دیگه نمیذاره جمعش کنی!!!! ببوس دخمل خوشگلمو
سمیرا
26 اسفند 91 17:16
چه دخمل شیرینیه ماشالله عزیزه دلمممممممممممم منم خریدمممممم از این بازیااااااااا براشون عالیه کلی برای هوششون مفیده مبارکش باشه