تسنیمتسنیم، تا این لحظه: 12 سال و 1 ماه سن داره

امید دل مامان و بابا

شب زیبای آرزوها

1391/3/26 12:48
نویسنده : مامان و بابا
406 بازدید
اشتراک گذاری

عزیز دلم،امشب لیلة الرغایب یا همون شب آرزوهاست.مامان و بابات درست تو همچین شبی عروسی کردن و زندگی دو نفرشون زیر یه سقف را شروع کردن.البته 4 سال پیش لیلة الرغائب 20 تیر ماه بود و یه شب گرم تابستونی.یادمه کلی از مهمونامون روزه بودن و تو عروسی ما افطار کردن این یعنی اینکه ما توفیق داشتیم اولین سفره غذای زندگیمون سفره افطار روزه دارای ماه رجب باشهنیشخند

راستی مامانت 6سال پیش لیلةالرغائب کنار کعبه بود.ایرانی ها تو مسجدالحرام برگه هایی پخش میکردن که نماز این شب را نوشته بود. من هم برای اولین بار این نماز را جلوی در خونه خدا خوندم و همونجا کلی آرزو کردم...خدای مهربون هم تو چند وقت منو به خیلی از آرزو هام رسونده!

این نماز را تو پستمون میذارم تا دوستای گلمون هم ببینند و اگه تونستن بخونن و ما را هم سر نمازشون دعا کنندلبخند

چون شب جمعه شد مابین نماز مغرب و عشاء دوازده ركعت نماز اقامه شود كه هر دو ركعت به یك سلام ختم می شود و در هر ركعت یك مرتبه سوره حمد، سه مرتبه سوره قدر، دوازده مرتبه سوره توحید خوانده شود. و چون دوازده ركعت به اتمام رسید، هفتاد بار ذكر" اللهم صل علی محمد النبی الامی و علی آله" گفته شود. پس از آن در سجده هفتاد بار ذكر "سبوحٌ قدوسٌ رب الملائكة والروح" گفته شود. پس از سر برداشتن از سجده، هفتاد بار ذكر "رب اغفر وارحم و تجاوز عما تعلم انك انت العلی الاعظم" گفته شود. دوباره به سجده رفته و هفتاد مرتبه ذكر "سبوح قدوس رب الملائكة والروح" گفته شود. در اینجا می توان حاجت خود را از خدای متعال درخواست نمود. ان شاء الله به استجابت می رسد.

پیامبر اكرم( صلی الله علیه و آله) در فضیلت این نماز می فرماید: كسی كه این نماز را بخواند، شب اول قبرش خدای متعال ثواب این نماز را با زیباترین صورت و با روی گشاده و درخشان و با زبان فصیح به سویش می فرستد. پس او به آن فرد می‌گوید: ای حبیب من، بشارت بر تو باد كه از هر شدت و سختی نجات یافتی.

 

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (2)

خاله اسیه
4 خرداد 91 13:01
خاله جونم برا منم دعا کن
مامان آوینا
4 خرداد 91 18:41
سلا مامان تسنیم جون. از اینکه این نماز را تو وبلاگ دخترت گذاشتی ممنونم. کپی کردم رو سیستمم. اگه خداوند توفیقی دهد حتما بجا می ارم. بازم می گم التماس دعا راستی خوشا به حالتون توفیق زیارت عتبات و کعبه را پیدا کردید. من که هنوز قسمتم نشده.البته وقتی آوینا را باردار بودم حدود چهارماهگی اش بود که اسممون دراومد برای کربلا. ولی مامای دکترم گفت هر ان ممکن است برای خانم باردار اتفاق متفاوتی بیفتد اگر می روی با مسئولیت خودت. ولی الان از اینکه نرفتیم پشیمونم... دعا کنید به زودی قسمتمون بشه... بازم التماس دعا....